2020年第2回日本語能力試験 松本大学受験料の返金について | JEES 日本語能力試験
Notice of the test fee refund by canceling the 2nd JLPT at “Matsumoto University” | JEES Japanese Language Procifiency Test Home

2020年第ねんだい2回日本語能力試験かいにほんごのうりょくしけん 松本大学会場まつもとだいがくかいじょうでの試験中止しけんちゅうしともな受験料じゅけんりょう返金へんきんについて

2020ねん12がつ6日むいかにち)に日本語能力試験にほんごのうりょくしけん実施じっしすることができなかった松本大学会場まつもとだいがくかいじょう受験じゅけんする予定よていだった方々に、
以下いかとお受験料じゅけんりょう返金へんきんさせていただきます。次回以降じかいいこう試験しけんへのえはできません。

<クレジットカードによる支払しはらいのかた
2021
ねんがつ5日いつか)にクレジットカードの取消処理とりけししょりおこないました。
今後こんご利用りようのクレジットカード会社がいしゃとおしてご自身じしん銀行口座ぎんこうこうざ返金へんきん(もしくはほか利用りよう代金請求だいきんせいきゅうがあれば相殺そうさいによる精算せいさん)の手続てつづきがおこなわれます。かくクレジットカード会社がいしゃ口座振替日こうざふりかえび時期じきにより2~3かげつ程度ていど時間じかんがかかる場合ばあいがありますので、ご利用りようのクレジットカード会社がいしゃ利用明細りようめいさい銀行口座ぎんこうこうざ通帳つうちょう入出金明細にゅうしゅっきんめいさい)をご確認かくにんください。
詳細しょうさいかくクレジットカード会社がいしゃにおわせください。

<コンビニエンスストアでの支払しはらい、銀行振込ぎんこうふりこみ(ペイジー)のかた
返金へんきん送金会社そうきんがいしゃの「CASH POST」サービスの利用りようにより、受験申じゅけんもうみに使用しようしたMyJLPT IDにご登録とうろくのメールアドレスあてに、
2021
ねんがつ12にち日本語能力試験受付にほんごのうりょくしけんうけつけセンター(myjlpt@jees.or.jp)めいで「受験料返金じゅけんりょうへんきんかんするおらせ」をおおくりしますので、ご案内あんないしたが受取期限内うけとりきげんないにお手続てつづきください。
メールがとどかない場合ばあい、1がつ13にちすい以降いこう受付うけつけセンターへわせをおねがいします。

なお、迷惑めいわくメール設定せっていやドメイン設定せっていなどによりメールがとどかない場合ばあいがあります。
メールがとどかない場合ばあい迷惑めいわくメールフォルダに振分ふりわけられている可能性かのうせいもありますので、一度いちど迷惑めいわくメールフォルダをご確認かくにんください。
メールの受信設定じゅしんせってい方法ほうほうなどについてはこちらをご確認かくにんください。

方法ほうほうが わからないひとは、こちらてください。
方法ほうほう が やさしい日本語にほんごいてあります。

不明ふめいてんがございましたら、日本語にほんご能力試験のうりょくしけん受付うけつけセンターにおわせください。

わせさき
日本語にほんご能力試験のうりょくしけん受付うけつけセンター
受付時間うけつけじかん げつ金曜日きんようび祝日しゅくじつのぞく) 9:30~17:30
電話でんわ 03-6686-2974

 

Notice of the test fee refund by canceling the 2nd JLPT at “Matsumoto University”

The test fee will be refunded to those who were planning to take the test at “Matsumoto University” where the 2nd JLPT in 2020(December) was canceled. Test fee cannot be transferred to the next test or later.

<Those who paid by credit card>
We canceled the credit card transaction in January 5(Tue), 2021. The timing of the refund depends on the processing procedures of the credit card company and it may take 2~3 months to complete. Please check your credit card statement or bankbook.
Please contact your credit card company for details.

<Those who paid at a convenience stores or paid by bank transfer (Pay-easy)>
We will send a refund procedure from 日本語能力試験受付センター(myjlpt@jees.or.jp) with the title 「受験料返金に関するお知らせ」to the email address registered to your MyJLPT ID on January 12(Tue), 2021. Please complete the procedure within the deadline.
If you do not receive the email, please contact the JLPT Application Center after January 13(Wed), 2021.

Please note that email may not arrive due to the spam mail settings or domain settings.
If you have not received the email, it may have been sorted to the spam folder, so please check the spam folder once.
Please click here for how to set up your email reception.

※If you don’t understand the process, please click here.
The procedure is written in simple Japanese.

If you have any questions, please contact the JLPT Application Center.

Contact address
JLPT Application Center
Office hours Monday – Friday (except National Holidays) 9: 30 ~ 17: 30
Phone 03-6686-2974

ページ上部へ戻る